Followers

Saturday, November 26, 2011

tanda lelaki sayang.

Apabila seorng lelaki benar2 jatuh cinta dan setianya pada kekasihnya dengai ikhlas,perubahan dirinya dapat dilihat dengan jelas.Hati lelaki yg dianggap keras selama ini,tiba2 menjadi selembut kapas.Bahkn lelaki yng mabuk cinta pada kekasihnya snggup melakukan ap saja untk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akn mengalirkan air mata sekiranya hatinya dilukai oleh kekasihny.Namun kaum wanita janglah mengambil kesempatan kesempatan diatas pengorbanan yg di lakukan lelaki untukmu itu.

Sekiranya kamu menyedari teman lelaki kamu bersungguh2 melakukan ap saja untuk kamu,ternyata kamu tidak salah memilih teman hidup.Situasi ini nyata telah mnjelaskan terang-terang pekara sebenar.Dia bukanlah jenis orng yg berdamping denganmu sekadar suka2 ataupun untuk mengabil kesempatan,tetapi atas dasar cinta yg sebenar,Beruntunglah kamu.

Selain itu,sekiranya teman lelakimu sentiasa membuatkn kamu tenag dan terhibur,itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius daripada kamu.Tidak hairanlah lelaki sebegini sentiasa inginkan suasana yg ceria setiap kali berdampingan dengan orng yang dianggap istimewa dalam hidupnya.Padanya sudah menjady tanggungjawab untuknya menceriakn insan yang dianggap istimewa dalam hidupnya.

Jangan kamu anggap teman lelakimu seorng yang kuat membebel sekiranya setiap msa dy memberikan kamu nasihat.Ingat,nasihat bermaksud mengingati.Dia akan sentisa mengingati insan yg dia sayang supaya ikatan yang terjalin bejalan lancar tanpa sebarang masalah.Itu tandanya dia amat menyanyangi perhubungan diantara kamu,Jadi terbukalah untuk menerima nasihat daripadanya..

Jika sudah sayang,macam2 akn kamu pikir termasuklah bimbang akan kehilangannya.Begitu juga jika teman lelakimu menyatakn bahawa dia risau dan memikirkan kesudahan hubungan kamu.Ini bermakna dia selalu memikirkan bagaimana untuk meyelamatkn hubungan kamu daripada berakhir begitu saja.Kalau boleh biarlah ke jinjang pelamin,baru Berbaloi.!

Lucu,tapi hakikatnya begitulah teman lelakimu berperangai seperti kebudak-budakan semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu.Si dia ingin bermanja dan inginkan kamu melayan dirinya lebih daripada ornag lain yang pernah kamu sayang.Kalau dia merajuk hati,sesekali cubalah untuk memujuknya.Janganlah pula kamu sangka manja itu mengada-ngada.Bukan senang seorng lelaki mengubah perwataknnya sebagai lelaki MACHO kepada seorng lelaki yang berperwatakn manja.Hanya untuk orang yang disayangi sahaja...

Kamu menghadapi masalah dan orng yang pertama datng membantumu ialah teman lelakimu.Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa tanggungjawab untuk membantumu.Si dia akan menjadi orang yang paling rajin dan sanggup melakukan apa saja asalkan kamu senang dan tidak dibebani beban kerja ataupun masalah.beruntungnya..!

Kamu memberitahunya bahawa kamu akan ke sesuatu tempat pada satu tempoh yang agak lama.Tiba-tiba dia mengelabah dan tidak menentu.Itu tandanya si dia tidak boleh berjauhan dengan kamu dan kamu tidak perlu lagi meragui kesetiannya..

Sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama'u masih sayang i?'jangan anggap itu persaoaln yang membosankan.Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur.Sebab itulah kalimah itu sentiasa diulang berkali-kali agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat bahawa kamu sudah dimiliki olehnya..

Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya...Bukan semua lelaki snggup menitiskan air mata hanya untuk seorng perempuan.Tidakah kamu terharu melihat seorng lelaki menitiskan air mata demi kamu.Itu membutikan cintanya begitu kuat untuk kamu..

Manusia tidak semuanya sempurna,samalah juga teman lelaki kamu,tak lari dari buat sialap dan kadang-kadang buat kamu sakit hati...tapi kalau dia nak berubah adalah satu pekara yang baik dan kamu perlu sokong dia...berilah masa untuk dia berubah..nak berubah bukanlah pekara yang senang tapi kalau dia berubah demi untuk bahagiakn kamu,itu pekara yang baik.Janganlah kamu mencari penganti disebabkan kesalahan dia sekiranya dia membuat kamu kecil hati. .dan kamu pasti ker penganti kamu itu dapat membahagiakan kamu..

Dan pengorbanan paling besar sekali gusmenjelaskan betapa si dia menyanyangi dirimu apabila teman lelakimu lebih mementingkan diri kamu berbanding dirinya.Apa saja yang dilakukan semata-mata untukmu asalkan kamu berasa selesa dan selamat setiap kali bersama dirinya.Jadi hargailah insan yang hadir dalam diri kamu dan cintailah dirinya seadanya..

Setiap pasangan ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.Kalau kamu rasa pasangan kamu banyak kekurangan dan selalu sakitkan hati kamu lalu kamu cari pengganti,alasan kamu dah tak ada hati dan tak serasi,kamu pulak macam mane.?adakah kamu itu tidak pernah buat silap?kamu tak pernah sakitkan hati pasangan kamu?mungkin pasangan kamu tidak sempurna,tapi kalau kamu dapat rasa keikhlasan diri dia,itu lebih baik....dan..ikhlas itu tidak boleh dilihat,tetapi boleh dirasa oleh hati..


No comments: